A lakótelep mellett épülő pumpapálya okán további, a pálya nagyságának tízszeresét is elérő méretű területet nyilvánítottak kiemelt fejlesztési területté. A PáKör egyesület a tervezett kerékpárút egy alternatív nyomvonalát javasolja, ami Biatorbágy felé a fák között haladna
A már javában épülő pumpapálya területének tízszeresét módosította kiemelt fejlesztésű területté a HÉSZ-ben az önkormányzat, ami aggodalomra ad okot: mi fog még ott épülni, amihez esetleg szükséges lesz a fák kivágása a patakparton?
A tervezés alatt álló helyi kerékpárút nyomvonalára több civil javaslat is van, hiszen a már kiépített erdészeti utak összekapcsolásával a lakók a szabad levegőn űzhetnék a sporttevékenységet. Budajenő és Telki is bekapcsolódhatna ebbe a kerékpárút-hálózatba. Az önkormányzat egyelőre viszont más, az autóút nyomvonala mellett vivő kerékpárút mellett elkötelezett.
Az átjárónál nagyon sűrű a vasúti közlekedés, ami megakasztja a forgalmat, a vecsésieknek hosszú ideig kell várakozniuk a sorompónál.
Az Eleven Vecsés és Eleven Gyál közösen kidolgozott egy kérdőívet 2022 november elején a közlekedési problémák feltérképezésére. A kérdésekre adott válaszban 1-től 5 pontig lehetett osztályozni, és mint kiderült, sajnos egyik településen sem volt magas a megelégedettség. Ez érintette a járdák állapotát, a zebrák mennyiségét, a közvilágosítást, a középületek akadálymentesítését, kerékpárutakat, buszsávokat, megállókat és a MÁV közlekedést. Vecsésen ez az átjáró okozza a legnagyobb problémát. Itt nem ritka az, hogy 15-20 percet kell várakozni addig, míg valaki átjut.