Maglód
Maglód és Gyömrő közé tervezett utak
2021-ben párhuzamosan zajlott a közbeszerzés a 31-es elkerülő út és a 3111-es út és az M0 Ecseri csomópont összekötését célzó (3111-es elkerülő) tanulmánytervek elkészítésére. Maglódi lakosok civil összefogást kezdeményeztek és petíciót indítottak az út ellen, mert:
A lakosságot nem tájékoztatták és nem kérdezték meg a véleményét az őket érintő beruházásról
A tervezett nagy forgalmú út nyomvonala egy ~1,5 km-es szakaszon a lakott területet ~100m-re megközelíti
Azért költöztek ide a zajos nagyvárosból, hogy csöndre, nyugalomra leljenek, de az új út még nagyobb forgalom és ipari parkok megjelenésének kedvez
Tartanak attól, hogy a lakott területek forgalma növekedni fog az M0 dugulása esetén, ami nem ritka jelenség
Nem akarnak egy minden oldalról nagy forgalmú utakkal határolt benzingőzös városban élni, egészség- és környezetkárosodást elszenvedni
Szeretnék, ha megmaradnának a mindennapi, gyalogosan elérhető zöldfelületeik sétára, feltöltődésre, sportra
A petíció hatására, melyet több tagunk is aláírt, egy fő delegált részt vehetett egy tervezői egyeztetésen, ahol kiderült, hogy a 2 út egy és ugyanaz, és kiemelt állami beruházás. Az akkor még 2x1 sávosnak mondott 31-es elkerülő út jelen állás szerint már 2x2 sávos és Maglód és Gyömrő között fog haladni, amit Maglód és Gyömrő sem támogatott. A beruházás nagy része a környezetvédelmi engedélyt megkapta, pedig DINPI természetvédelmi kezelői véleményében kifejtette, hogy Natura 2000-es területek, Tájvédelmi Körzetek, ökológiai hálózat magterület, ökológiai folyosó pufferterület, tájképvédelmi terület, védett fajok is érintve lesznek. Jelenleg azengedélyezési és kiviteli tervek készítése zajlik.